Terminy zwrotu i złożenia wniosku o zwrot podatku

Oczywiście niejedna osoba, która pracuje za granicą, zastanawia się, kiedy zwrot podatku z Niemiec. To z pewnością bardzo ważna dla niektórych rzecz, ponieważ zwrot podatku z reguły jest dość poważnym zastrzykiem finansowym, który możemy zainwestować.

Terminy złożenia wniosku

Oczywiście powinniśmy pamiętać o tym, że rok podatkowy w Niemczech pokrywa się razem z rokiem kalendarzowym. Oznacza to nic innego, że rozpoczyna się on 1 stycznia, a kończy 31 grudnia. Każda osoba pracująca na terenie Niemiec powinna znać termin składania wniosku o zwrot podatku. Ostatecznym terminem złożenia wniosku jest oczywiście 31 maja roku następnego po roku podatkowym. W sytuacji, gdy nie zdążymy złożyć wniosku w tym terminie, niemiecki urząd skarbowy prześle nam pocztą przypomnienie z wyznaczoną datą składania dokumentów. Nie powinniśmy ignorować takich wniosków, ponieważ może zostać nałożona na nas kara pieniężna nawet do 500 euro. Właśnie dlatego powinniśmy starać się ze złożeniem wniosku w wyznaczonym przez niemieckie terminy przepisami.

Kiedy zwrot podatku z Niemiec

Pytanie, kiedy zwrot podatku z Niemiec z pewnością zadaje sobie wiele pracujących tam rodaków. Musimy ich jednak zmartwić, ponieważ w Niemczech nie ma wyznaczonego terminu, gdy niemiecki urząd skarbowy wydaje nam ostateczną decyzję odnośnie zwrotu podatku. Z reguły zwrot nadpłaconego podatku z Niemiec powinien odbyć się od 3 do 6 miesięcy, od momentu złożenia wszelkich dokumentacji, które muszą być poprawne. Oczywiście nie należy zapominać o tym, że ubiegając się o zwrot podatku mamy możliwość skorzystania z wielu ulg, w sytuacji, gdy koszty możliwe do odliczenia przekraczają tysiąc euro.

Ważne jest, aby zdążyć ze złożeniem deklaracji podatkowej do końca maja, to bardzo ważne, ponieważ uchroni nas przed ewentualną kara podatkową. Natomiast na pytanie, kiedy zwrot podatku z Niemiec odpowiedź nie jest już taka jednoznaczna. Niemiecki urząd skarbowy ma czas ba wypłatę zwrotu od 3 do 6 miesięcy od daty złożenia deklaracji.