Ograniczone rozliczenie podatkowe dochodów z Niemiec

Nie od dziś wiadomo, że o zwrot podatku z Niemiec może starać się osoba, która legalnie pracuje w tym kraju. Warunkiem oczywiście jest to, że niemiecki pracodawca w ciągu całego roku podatkowego odprowadzał Lohnsteuer, czyli podatek do wynagrodzenia.

Ograniczone rozliczenie podatkowe

Z pewnością wiele osób zastanawia się, jak rozliczyć podatek z Niemiec. W tym kraju występują dwa typy podatkowych rozliczeń, a mianowicie nieograniczone oraz ograniczone. Ograniczone rozliczenie podatkowe dotyczy osób, które na terenie Niemiec pracowały legalnie przez 183 dni. Ważne jest również, aby zagraniczne dochody nie przekroczyła 90% sumy wszelkich uzyskanych dochodów. Ten rodzaj rozliczenia jest zdecydowanie mniej korzystny. Jak rozliczyć podatek w sposób ograniczony to dość ważne pytanie. W tym wariancie nie ma możliwości naliczenia żadnych ulg, więc nasza kwota zwrotu podatku nie będzie ogromna. Niewiele osób wie również o tym, że w tym wariancie nie ma możliwości wspólnego rozliczenia.

Rozliczenie podatkowe nieograniczone

Jak rozliczyć podatek z Niemiec w tym wariancie to dość proste pytanie. Dotyczy ono osób, które na terenie Niemiec legalnie pracowały przez okres dłuższy, niż 183 dni. Mamy możliwość ubiegania się o różnego typu udogodnienia, takie jak ulgi związane z regularnymi dojazdami do pracy czy kosztami utrzymania. Zdecydowanie warto rozpocząć zbieranie wszelkich otrzymywanych faktur oraz paragonów, które będą potwierdzeniem osiąganych przez nas kosztów. Ważnym aspektem, o którym musimy pamiętać, zastanawiając się, jak rozliczyć podatek z Niemiec jest konieczność rozliczenia zwrotu podatku w roku, gdy go otrzymamy. Nie mamy również obowiązku korygowania deklaracji, które złożyliśmy za rok ubiegły. Pytanie, jak rozliczyć podatek z Niemiec oczywiście jest jednym z ważniejszych, jakie zadają osoby pracujące na terenie tego kraju. Do wyboru mamy ograniczone i nieograniczone rozliczenie podatkowe. Wybór odpowiedniego z nich zależy od tego, jak długo przebywamy na terenie Niemiec i przez jaki czas świadczymy legalną pracę.