Niemcy podatki, czyli jak rozliczyć się z dochodów

Na Polakach, którzy pracują w Niemczech, spoczywa obowiązek rozliczenia się z podatku od dochodów uzyskanych za granicą. Wiąże się to z koniecznością składania odpowiedniej deklaracji podatkowej. Co za tym idzie, niewiele osób wie, że można skorzystać z wielu ulg.

Obowiązek rozliczenia podatku

Będąc podatnikiem, nie ma obowiązku rozliczania się z niemieckim urzędem skarbowym. Wyjątkiem jest spełnienie jednego z poniższych warunków. Niemcy podatki wymaga od nas konieczności rozliczenia podatkowego, gdy będąc podatnikiem mamy przyznaną trzecią lub szóstą klasę podatkową, lub jesteśmy emerytom czy rencistą. Może spoczywać na nas obowiązek również wtedy, gdy zostanie nam nadany Steuernummer lub Steuerfreibetrag. Również istnieje sytuacja, gdy pobieramy świadczenia w Niemczech lub mamy zarejestrowaną w tym kraju działalność gospodarczą.

Możliwość skorzystania z ulg

Niemcy podatku pozwalają nam na skorzystanie z wielu ulg, jeżeli koszty, które chcemy obliczyć, przekraczają kwotę tysiąca euro. Do najpopularniejszych ulg, które wybierają podatnicy, należą ulgi dotyczące współmałżonka, regularnych dojazdów do pracy oraz odliczenia delegacji, roboczej odzieży. Wszelkie ulgi sprawią, że wysokość naszego podatku będzie znacznie niższa. Oczywiście nie zawsze będzie na nas ciążył obowiązek rozliczenia podatku w Niemczech. Nie możemy również zapomnieć, że istnieje możliwość skorzystania z różnych ulg. Niemcy podatki posiada wiele przepisów prawa, z którymi konieczne jest zapoznanie się.