Kwota wolna od podatku Niemcy, czyli jak to wygląda przy rozliczeniach

Z każdym rokiem wzrasta liczba osób, które decydują się na pracę za granicą. Z reguły są to dość młode osoby, które nie mają pojęcia o procedurze rozliczania się z podatku dochodowego.

Sposób na obliczenie wysokości PIT

Cały proces rozliczania się z podatku dochodowego rozpoczyna się od ustalenia stawki podatku oraz klasy podatkowej. Najniższa stawka to 14% i odpowiada ona osiągniętym dochodom na poziomie 8 354 euro. Kolejna stawka podatkowa wynosi 42% i odpowiada dochodom, które osiągnęliśmy na poziomie 52 882 euro. Ostatnią stawką podatkową jest 45% i odnosi się ona do dochodu 250 731 euro. Pamiętajmy, że jesteśmy zobligowani do złożenia zeznania podatkowego do końca maja następnego roku po danym roku podatkowym.

Kwota wolna od podatku Niemcy

Kwota wolna od podatku Niemcy w przypadku osób, które nie są zamężne, wynosi obecnie 9 168 euro. Z kolei dla osób, które rozliczają się z małżonkiem, kwota wolna od podatku Niemcy została wyznaczona na poziomie 18 336 euro. Czyli osiągnięte do tej kwoty wynagrodzenie nie będzie podlegało opodatkowaniu. Kwota wolna od podatku Niemcy spowodowała również wzrost wolnej ulgi na dziecko, która obecnie będzie wynosić 2 490 euro na dziecko oraz rodzica. Łączna ulga na dziecko wolna od podatku została ustalona na poziomie 7 620 euro.

Oczywiście sposób obliczenia wysokości PIT jest naprawdę ważny, jednak przy wszelkich obliczeniach nie możemy zapominać o wysokości kwoty zwolnionej od płacenia podatku. Kwota wolna od podatku Niemcy pozwala nam na nie opodatkowywać dochodu do jej wysokości.