Co trzeba wiedzieć o rozliczeniu PITu z Niemiec

Obecnie w Niemczech pojawia się wiele ofert pracy, które są atrakcyjne dla Polaków. Dotyczą one takich zawodów, jak elektryk, informatyk, budowlaniec, opiekun osoby starszej czy pracowników hotelarskich. Dużo osób decyduje się wyjazd w celach zarobkowych za granicę.

O tym trzeba wiedzieć

Niemcy podatki ustaliło, że dla wielu osób nie zachodzi obowiązek rozliczenia podatkowego. Mimo to naprawdę warto ubiegać się o zwrot podatku z Niemiec. Obowiązek występuje wtedy, gdy zostało nam dostarczone wezwanie z niemieckiego urzędu do rozliczenia. Może wystąpić również sytuacja obowiązku rozliczenia, gdy posiadamy trzecią klasę podatkową lub prowadzimy działalność gospodarczą. Konieczne jest rozliczenie, gdy pracujemy dla dwóch lub więcej pracodawców, lub korzystamy ze świadczeń dla osób bezrobotnych powyżej 410 euro na miesiąc. Również na emerytach spoczywa obowiązek rozliczenia, gdy ich emerytura przekracza wartość 1500 euro miesięcznie oraz rozliczenie podatkowe dotychczas nie miało miejsca.

Zwrot podatku z Niemiec – ile wyniesie?

Niemcy podatki mówią o tym, że wysokość zwrotu podatku zależy od wysokości zarobków. Oczywiście im więcej się zarabia, tym wyższy będzie zwrot podatku. Średnia wysokość zwrotu, jaką można otrzymać za pracę w Niemczech, wynosi około 1069 euro. Oczywiście dla każdego z nas sytuacja może być inna. Niemcy podatek sprawiają, że może wystąpić obowiązek konieczności rozliczenia podatkowego osób, którzy zatrudnieni są na terenie Niemiec.